Informació local

Com es preparen els hotels per la reapertura?

Les mesures de l’Estat d’alarma per l’emergència sanitària inclouen la suspensió  de l’obertura al públic d’establiments d’allotjament turístic. El 19 de març es va publicar el decret i el 26 de març es va paralitzar completament l’activitat a l’espera que la puguin reprendre parcialment quan cada territori pasi a la fase 1 del desconfinament.

Obviament aquesta situació, el tancament de fronteres i el context internacional les setmanes previes al confinament a Catalunya han provocat que l’ocupació hotelera durant tot el mes de març tingui una caiguda molt pronunciada. S‘ha reduit un 65% l’ocupació hotelera repecte març del 2019 i hi hagut 933.970 viatgers menys a Hotels catalans.

Les dades turístiques del primer trimestre del 2020 també s’han vist afectades per la pandèmia amb una caiguda del nombre de visitants estrangers del 30,4% i de la despesa total del 28,5% (un 65% menys al març) comparant amb el mateix periode de 2019. També ha tingut un gran impacte laboral perquè més de 26.400 persones treballadores del serveis d’allotjament es troben afectades per expedients de regulació temporal d’ocupació segons el Departament de Treball.

A Barberà del Vallès hi ha els hotels Exe Barbera Parc, Eurostars Executive i Campanile, tots tres ubicats prop del nus entre AP-7, C-58 i N-150. Jordi Lupión, director d’operacions a Espanya de Louvre Hotels (grup al que pertany la cadena Campanile), ha explicat a Ràdio Barberà com es preparen per la reapertura i quines previsions tenen pel futur més proper. Des de l’empresa no han detallat les mesures laborals que han pres fins al moment amb el tancament, més enllà d’afirmar que han “mantingut una relació estreta amb cada col·laborador”.

Mesures de seguretat per la represa de l’activitat 

De cara a la represa de l’activitat, segons Lupión, Campanile està implementant “totes les mesures de seguretat recomanades per les autoritats sanitàries”. L’executiu hoteler explica que el fet que Louvre Hotels Group sigui propietat del grup xinès Jin Jiang els ha permès “anticipar la situació” per l’experiència a la Xina. La cadena és d’origen frances, però en la darrera dècada hi hagut diversos moviments empresarials importants. Fa uns anys el fons d’inversió estadounidenc Starwood Capital Group va vendre el 100% de Louvre Hotels al grup Jin Jiang per 1.300 milions d’euros.

Algunes de les mesures que estan aplicant són “nous procediments de neteja i higiene” com un  “pla de desinfecció per a totes les àrees de contacte almenys quatre cops al dia, ascensors desinfectats cada 2 hores i gel hidroalcohòlic disponible a cada entrada.” El personal de l’hotel aplicara un protocol que inclou la presa de temperatura abans de començar el torn, el canvi d’uniforme diari i la neteja d’aquest a 60ºC, equipar-se amb una visera de plàstic o l’organització dels torns de treball per evitar coincidències.

També han instaurat nous procediments per garantir la seguretat dels clients que segons Jordi Lupión consisteixen en diferents mesures com el “marcatge del recorregut dels clients al terra per afavorir al màxim el distanciament entre persones”, fixar una hora d’arribada amb cada client per evitar cues o l’entrega de menjar per emportar. Des de Campanile expliquen que han adaptat l’oferta de restauració en format per emportar perquè es pugui consumir a les habitacions i així mantenir el servei.

Una temporada incerta

La represa de l’activitat turística obviament està limitada per les restriccions de mobilitat. El primer segment de clients que pensen que es pot recuperar és el de negocis, que és el principal tipus de visitant de Campanile junt amb els grups pel que fa la clientela turística. Des de la companyia han llançat una promoció dirigida a autònoms que reprenen la seva activitat econòmica que inclou una nit d’estada gratuita amb esmorzar als seus Hotels de Cornellà, Barberà, Madrid, Alacant, Elx, Murcia i Màlaga durant 1 any des de la reapertura oficial dels establiments.

A més, Lupión considera que “per la ubicació dels hotels i un cop es permetin els desplaçaments interprovincials, per part de les autoritats, les famílies podran allotjar-se als nostres establiments quan es desplacin per veure els seus familiars en les ciutats on estan presents”. 

Pel que fa a la temporada d’estiu el responsable de Louvre Hotels a Espanya exposa que “mentre les fronteres i el tràfic aeri no es restableixin l’estiu en el conjunt d’Europa (no només a Catalunya i Espanya) serà atípic.” Com és previsible els efectes de la pandèmia els estan notant a tots els països on la companyia té presència (més de 50 amb 1.500 hotels arreu del món). En els propers mesos, compten amb “el turisme domèstic”, “la reactivació del sector de negoci” i també, un cop obrin fronteres, tenen cert optimisme cap al mercat francès per la proximitat i per l’origen de l’empresa.   

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *