Entrevistes

Som Comerç, Som Barberà: “Alguns negocis no podran tornar a obrir”

Nova campanya de ‘Som Comerç, Som Barberà’

Amb l’entrada de Barberà del Vallès a la fase 1 del desconfinament, alguns establiments poden obrir sense tantes restriccions, i d’altres, poden tornar a aixecar la persiana.

Aquest últim és el cas dels bars i restaurants, que poden tornar a obrir les terrasses però, això si, seguint una sèrie de mesures d’higiene i de seguretat (màxim 50% capacitat, distància de dos metres entre taules, menys de 10 persones per taula), que en alguns casos potser fa complicat tornar a obrir.

Pel que fa a la resta de comerços, poden tornar a obrir (si tenen menys de 400m2) sense cita prèvia.

Per tal de saber quina és la situació dels comerços de la ciutat, a Ràdio Barberà, hem parlat amb el president de ‘Som Comerç, Som Barberà’ el Daniel Fenoy que ha valorat molt positivament aquesta tornada: “Tots hem vist com estaven els carrers i ara fa goig sortir al carrer i poder entrar a les botigues, tot i que estem amb el neguit per veure com anirà tot plegat”. I de fet, hi ha comerciants que ja no tornaran a aixecar més la persiana de l’establiment i “malgrat les ajudes, alguns negocis no podran tornar a obrir”.

Fenoy agraeix la rebuda de la gent, que entén la situació: “La gent s’apropa a la porta, et pregunta si pot entrar i el 99% de la clientela entra amb la mascareta posada”.

Pel que fa a la posada en marxa de les terrasses de bars i restaurants, Fenoy ha explicat que els establiments que tenen espais més petits “encara estan esperant per obrir, perquè de moment no és rentable fer-ho”.

El president de l’associació, també ha comentat que en aquests moments els comerciants estan negociant amb l’Ajuntament sobre les taxes i sembla que pel que fa a la taxa d’ocupació d’espai públic (el pagament per tenir terrassa), “no s’haurà de pagar o serà retornat” però encara continuen lluitant per l’impost de recollida de residus.

A més, aprofitant la tornada, ‘Som Comerç, Som Barberà’ ha engegat una campanya titulada “10 raons per comprar a Barberà”, la primera iniciativa en aquesta nova etapa, que segons el president vindrà seguida de moltes altres.

Fenoy assegura que durant la ciutadania valora que el comerç de proximitat hagi estat sempre disponible, a més, han aprofitat aquest temps per fer un màster en noves tecnologies: “hem posat en marxa whatsapp, webs, ens hem incorporat a l’slow shopping, que és un directori de comerços per municipis on participarem activament. Amb aquesta situació ens hem vist forçats a fer-ho, i està molt bé, però sempre serà un complement no serà la via principal del negoci perquè els clients el que busquen és el tracte de proximitat.”

Podeu recuperar l’entrevista completa aquí:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *