Informació local

Optimisme en unes rebaixes d’estiu atípiques

El divendres 1 de juliol va començar la temporada de rebaixes d’estiu que segons la normativa de comerç de la Generalitat s’allargarà fins al 31 d’agost. Es tracta d’unes rebaixes completament atípiques, ja que arriben després que el confinament suposes una hibernació de prop de 3 mesos per moltes botigues. A més, el context econòmic no convida gaire al consum marcat pels ERTOS, la pèrdua d’ingressos per milers de persones i, en general, l’inici d’una crisi econòmica incerta.

Tot i això, als principals eixos comercials de Barberà del Vallès, com el Passeig Doctor Moragas, es poden veure cartells anunciant descomptes, especialment a botigues de roba. Ràdio Barberà ha pogut parlar amb diversos comerciants per conèixer com s’està desenvolupant l’inici de la campanya de rebaixes.

Els comerços consultats es mostren optimistes i, en general, satisfets amb la primera setmana tenint en compte les circumstàncies. De totes maneres, coincideixen en assenyalar que l’afluència de públic s’està distribuint de forma diferent. Mayka Garcia, de la sabateria i botiga de moda infantil Pasitos, explica que “és molt diferent a altres anys perquè des de que es va aixecar l’Estat d’Alarma hem treballat moltíssim, però clar la gent no té el concepte que un mes després d’obrir ja hi ha rebaixes”. Però, puntualitza que és “més esgraonat, però estem treballant molt be”.

Lleugerament menys optimista es mostra Sandra, de la botiga de moda Dimaggio, que també apunta que les compres s’estan produint més esgraonadament “sense el boom dels primers dies”. Considera que el principal motiu d’una campanya més “fluixa” és que “la gent té ganes de mirar i de comprar, però tenen menys recursos que altres anys i aleshores poden comprar menys.”

Per la seva banda, Anabel, de la botiga Bambi, concorda amb la resta de botigueres pel que fa a la distribució de les visites a la botiga, però apunta que aquesta tendència va més enllà d’aquesta campanya puntual perquè “la gent compra el que va necessitant i no tan en rebaixes”. Afegeix que “potser les rebaixes ja no signfiquen el mateix que anys enrere perquè els grans centres comercials tenen descomptes tot l’any i nosaltres ens adaptem com podem”.

Un dels canvis més evidents respecte a altres anys són les mascaretes de personal i clientela i els pots de gel hidroalcohòlic a la porta de cada establiment. Més enllà de les necessàries mesures sanitàries, aquesta temporada les rebaixes no tenen exactament la mateixa funció perquè acostumen a servir per rematar l’estoc de primavera que enguany no s’ha pogut vendre amb normalitat i s’ha acumulat molt més.

De totes maneres, els comerços consultats han mantingut una política de descomptes similar i no es plantegen d’entrada allargar més temps les rebaixes que en altres ocasions. Sandra de Dimaggio explicava que “d’entrada ho estem fent com cada any. Mateix període de rebaixes i mateixos descomptes que fem habitualment”. Però matisa que “segons com evolucioni veurem si fem alguna altra cosa més”.

En una línea molt similar s’expressa, Anabel de la botiga de moda Bambi que assegura que “pràcticament ho estem fent igual que altres anys. Potser amb uns descomptes un mica més gran, però molt similar”. Coincideix amb totes dues Mayka Garcia de Pasitos que explica que “és una botiga on acostumem a mantenir ofertes tot l’any que al final és el mateix que els descomptes de les rebaixes”. També han aplicat un descompte major en l’estoc segons diu “allò que se’ns ha quedat d’estoc ho deixant a meitat de preu”.

Totes les botigues consultades consideren que la resposta dels veïns i veïnes de Barberà del Vallès en la represa de l’activitat ha sigut molt positiva. La responsable de la botiga Bambi es mostrava molt optimista i considera que “gràcies a la resposta molt bona de la gent quan vam poder obrir la temporada està pràcticament salvada.”

En aquesta campanya de rebaixes excepcional cal continuar tenint en compte les bones pràctiques. En aquest sentit, el Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat recorda que els comerços han d’informar del preu normal o habitual del bé o servei i del preu rebaixat, que els béns o serveis rebaixats han de tenir les mateixes garanties que abans de les rebaixes i que no es poden vendre com a rebaixats els productes deteriorats, defectuosos, desaparellats, ni productes que presentin qualsevol mancança amb relació al mateix producte original posat a la venda, o productes que es considerin manifestament obsolets.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *