Informació local

9 mesures per a fer front a l’impacte de la Covid-19

Davant l’actual situació provocada per la pandèmia de la Covid-19 i la consegüent aplicació de l’estat d’alarma s’han endegat per part dels ajuntaments diversos procesos a escala municipal per tal de fer front a les dificultats del moment. Concretament a Barberà del Vallès s’han posat en marxa 9 per a fer front als efectes de la crisi de la Covid-19.

D’aquestes 3 són de l’àmbit fiscal, 4 de suport social i 2 del laboral.

FISCALITAT:

  • Terminis de pagament d’impostos: En aquest aspecte s’han modificat i ampliat molts dels terminis d’abonaments d’impostos. Els de pagament en voluntària de liquidacions en període de cobrament el 18 de març, es van ampliar fins al 30 d’abril de 2020 i els de liquidacions iniciades en posterioritat al 18 de març, s’han ampliat fins al 20 de maig de 2020.
    També s’han congelat les provisions de constrenyiment, les diligències d’embargament i altres actuacions del procediment executiu i els ajornaments o fraccionaments, concedits abans del 18 de març i amb aquesta data de venciment, es van ampliar fins al 30 d’abril. Respecte els concedits després del 18 de març, el seu venciment es produirà el 20 de maig de 2020.

    L’impost de vehicles s’abonarà a partir del 2 de juny i els rebuts i les liquidacions, a partir del 20 de maig si no s’han pagat o domiciliat en recaptació voluntària.

  • Gratuïtat de la zona blava del terme municipal: Fins al final de l’estat d’alarma.
  • No cobrament dels serveis municipals que no es prestin: Des de l’inici de l’estat d’alarma s’han deixat de cobrar les quotes de les llars d’infants i de l’Escola de Música. També es deduiran en quotes properes els abonaments d’instal·lacions esportives i es retornaran els imports d’abonaments i entrades del Teatre Municipal Cooperativa i dels programes municipals que deixin de prestar servei. 

SUPORT SOCIAL:

  • Oficina del Dret a l’Habitatge: S’ha habilitat un servei per atendre aquelles persones que es puguin trobar en risc d’impagament o de pèrdua del seu habitatge per situacions derivades de la conjuntura actual provocada pel COVID-19Aquest servei es presta únicament per via telefònica al 93 719 41 20, de 9 a 14h de dilluns a divendres , i per correu electrònic, oficinahabitatge@habitatge-bdv.cat.
  • Programa d’acompanyament socioeducatiu: Diagnòstic i detecció de les famílies en major situació de vulnerabilitat de la ciutat que no tenen dispositius electrònics i/o connectivitat necessària per seguir les propostes educatives dels centres. A partir dels resultats s’han facilitat 46 suports informàtics per a l’alumnat.

SUPORT LABORAL

  • Servei Local d’Ocupació: S’ha posat en marxa un servei d’assessorament online per resoldre dubtes laborals sorgits del COVID-19.
  • Nodus Barberà: S’ha habilitat una pàgina web amb informació actualitzada de mesures per a empreses, microempreses i autònoms i amb accés a fonts d’informació directes.

 

Les mesures aplicades per els diferents ajuntaments de la comarca es poden consultar a través de l’informe que ha efectuat l’Observatori comarcal amb l’actualització de les dades de l’impacte de la pandèmia al Vallès Occidental, en base a les dades del Departament de Salut.

Join the discussion

  1. Pingback: Resum continguts: del 27 d'abril al 8 de maig - radiobarbera.cat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *