Informació local

L’Ajuntament celebra el primer ple municipal del 2022

Aquest dimecres, 19 de gener, l’Ajuntament de Barberà del Vallès ha celebrat el ple municipal corresponent al mes de gener, és a dir el primer d’aquest any 2022, i en aquesta ocasió ho va tornar a fer de manera telemàtica arran l’empitjorament de les dades epidemiològiques.

La sessió es va iniciar amb les informacions de presidència que realitza en cada ple municipal l’alcalde de Barberà, Xavier Garcés. En aquesta ocasió, però, l’edil només va fer referència a l’estat actual del context sanitari i les seves repercussions, alhora que continuava demanant molta prudència a tota la ciutadania.

A continuació s’aprovava el primer punt de l’acta referent a un increment en les retribucions del personal municipal per a l’exercici 2022 amb l’abstenció de la PCPB.

Dins l’apartat de les propostes d’acord d’urgència es tractava la renúncia de la regidora del PSC, Teresa Colomer, i la seva posterior substitució. En aquest cas el nou regidor serà Sergio Montero Pérez, el qual apareix en onzè lloc a la candidatura, però les persones que ocupaven les posicions anteriors a la llista han renunciat a ocupar aquest càrrec.

Posteriorment, dins l’apartat de les mocions d’urgència es va procedir a tractar la presentada pel partit de Ciutadans, en la qual es sol·licitava la instal·lació de bancs a les vies Ronda de l’Est i Urgell. Aquesta va ser aprovada amb el vot a favor de tots i totes les representants al ple menys d’ERC que es va abstenir.

Una mica més de controvèrsia van crear dues mocions presentades per la PCPB, que finalment no es van debatre, ja que la urgència no va ser aprovada. Això significa que s’inclouran en la propera sessió plenària del mes de febrer. En la primera d’elles se sol·licitava una farmàcia de guàrdia les 24 hores a Barberà del Vallès, en la segona, la instal·lació de punts de recàrrega (PDR) als pàrquings públics del municipi.

La sessió va finalitzar amb els diferents precs i preguntes que els regidors i regidores van efectuar a l’equip de govern, entre els que van sorgir temes com les noves instal·lacions de l’Oficina d’Atenció Ciutadanaa, l’estat de l’edifici de Ronda Santa Maria, 213 o els protocols covid-19 als centres educatius.

A continuació podeu escoltar la sessió íntegra:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.