Barberà aposta pels feminismes contra les violències masclistes

Informació Local
Barberà aposta pels feminismes contra les violències masclistes

Un any més, l'Ajuntament de Barberà del Vallès ha organitzat tot un mes d'activitats per a commemorar el 25 de novembre, Dia Internacional contra la Violència vers les Dones. El tret de sortida d'aquest programa del 25N ha sigut el dimarts 14 de novembre a la tarda al Teatre Municipal Cooperativa. Un programa que es pot consultar complet a la web de l'Ajuntament. 

Més d'un centenar de persones van assistir al cinèfòrum de la pel·lícula "Todas somos Jane”, un film que gira al voltant d’una organització clandestina de dones que es va crear per a poder proporcionar abortaments segurs a Chicago el 1968. Aquesta va ser la primera del ventall d'activitats que es faran durant els properes setmanes a la nostra ciutat.

Algunes de les activitats més destacades seran la projecció del premiat documental "El sostre groc" dirigit per Isabel Coixet, la presentació de llibre "La refundación del machismo" de Miguel Lorente Acosta, la xerrada “Dones ocultes en l’art" o l'obra de teatre “Elles” creada per l'Associació Dones Braç a Braç, entre d'altres. L'acte institucional es durà a terme el 24 de novembre a la plaça de la Vila perquè el 25 de novembre és un dissabte.

Sota el lema 'Contra les Violències Masclistes: Feminismes', el consistori barberenc pretén visibilitzar que els feminismes són la resposta i la clau per erradicar qualsevol tipus de violència masclista, i també el masclisme i el sexisme en el que se sustenten. La regidora d'Equitat de Gènere i feminismes, Mònica Sempere Creus, i la cap de l'Oficina de Polítiques de Gènere, Marisol Caro Zambudio, van visitar el 'Bon dia, Barberà!' per explicar els objectius del programa i repassar les activitats principals:

Rere la projecció de “Todas somos Jane”, una trentena de persones es van quedar per a participar en un debat en el qual es van posar sobre la taula molts dels temes que tracta aquest film.

La propera activitat del programa del 25 de novembre es durà a terme el divendres 17 de novembre i el dilluns 20, en ambdues ocasions es projectarà la pel·lícula “Big Eyes". La primera es realitzarà a l'Espai Gran Centre i la  segona  a l’Espai gran Ca n’Amiguet. Però, el següent plat fort serà el dimarts 21 de novembre a les sis de la tarda quan Miguel Lorente Acosta presentarà el seu llibre a la biblioteca. A l'espai Feminismes per avançar van tenir l'ocasió d'entrevista el metge especialitzat en violències masclistes i que desenvolupes algunes de les idees principals de l'assaig:

Notícies relacionades