Barberà encadena cinc mesos de pujada de l'atur

El nombre de persones aturades a Barberà del Vallès ha tornat a augmentar aquest mes d'octubre, encadenant d'aquesta manera cinc mesos d'increment. En aquesta ocasió, el nostre municipi tancava el desè mes de l'any amb 1.367 persones a l'atur, 24 més respecte al setembre (+1,78%). Tot i això, la taxa d'atur es manté en el 8%, 0,7 punts per sota de la comarcal.
La comparació interanual també reflecteix un creixement d'aquest índex, concretament del 3,09%, és a dir, un augment de 41 persones, ja que al mes d'octubre del passat 2025 Barberà comptava amb 1.326 persones en cerca de feina.
Respecte al Vallès Occidental, l'atur també creix i se situa en 42.698 persones, 604 més que al setembre, el que representa un increment mensual de l'1,4%. L'augment de l'atur a la comarca és menys intens que al conjunt de Catalunya, on la desocupació ha augmentat un 2,5%.
En el conjunt de la província de Barcelona el mes d'octubre es tanca amb 251.681 persones inscrites com a demandants d'ocupació. Aquesta xifra representa un augment del 2% respecte del mes anterior, un increment significatiu però el més moderat entre les quatre províncies catalanes.
En termes interanuals, l'atur registra un creixement del 4%, confirmant la tendència alcista observada durant els darrers mesos. Com a conseqüència, la taxa d'atur se situa en el 8,5%, una dècima per sobre de la registrada a l'octubre de l'any passat.





