Barberà ha celebrat aquest cap de setmana la tradicional Festa Major

Aquest cap de setmana Barberà del Vallès ha tornat a celebrar la seva tradicional Festa Major, on enguany s’han celebrat més d’un centenar d’activitats.
L’inici oficial de la celebració va ser divendres a les 19h amb el concert del Combo Jove de l’Escola Municipal de Música de Barberà del Vallès. A continuació, a les 20h va ser el pregó de Festa Major a la Plaça de la Vila, que aquest any ha anat a càrrec de l’Esplai el Piolet, que enguany celebren el seu 35è aniversari, en un pregó on monitores i alumnes de l’espai han volgut explicar a la ciutadania la feina que realitzen.
Posteriorment, l’Associació Ara i Sempre va convidar novament a tot el públic present a participar al ball folk propi de la ciutat, el "Barberapitec". L’acte va finalitzar amb la tradicional tronada d’inici de Festa Major, amb la qual es va donar el tret de sortida a les festes d’aquest any.
Un any més, la música ha estat una de les grans protagonistes, i els escenaris barberencs han acollit actuacions com el tribut a Michael Jackson, Michael Legend, els concerts de La Banda del Coche Rojo, The Tutsies, Raquel Lúa o Thalaht, a més de les nombroses actuacions programades als espais d'entitats i a l'Espai Jove.
La jornada de dissabte va estar marcada per diferents actes, com el torneig de tennis, el torneig de vòlei o el torneig eSports FIFA 26, dedicat a aquest popular videojoc. Tenint en compte la calor d’enguany també hi ha hagut activitats d’aigua per a tota la família com el passacarrers d’aigua i el taller familiar de jocs d’aigua.
La tarda va estar dedicada a la cultura popular. A les 17h es va celebrar la cercavila de Danses de Barberà del Vallès i a les 18h va tenir lloc el tradicional seguici de Festa Major, on van participar diferents colles de Barberà, com les Sardanes, Geganters i Grallers, els Diables, la Colla Bastonera Les Romanes, el Ball de Panderos, el Ball d’Espases i el Ball de Gitanes, amb un recorregut que va anar des de la plaça de la Constitució passant pel passeig Doctor Moragas fins a la plaça de la Vila on l’Associació Ara i Sempre va fer la tradicional plantada on les diferents entitats van poder mostrar els seus balls i espectacles a la ciutadania.
A les 22h es va celebrar el tradicional Correfoc, que va anar a càrrec de diferents colles com les dels Diables de Montgat, els Diables de Sant Quirze, les Diablesses i Diables Sarrià i els Diables de Barberà del Vallès.
Diumenge també va ser un dia dedicat a la cultura popular, i és que al matí va tenir lloc la 33a Trobada de Gegants de 10 a 13h a la plaça de la Vila, juntament amb una cercavila de gegants i capgrossos. L’esport també hi va ser present amb el torneig 3 x 3 Bàsquet, que des de les 10 i fins les 20h va tenir lloc a la plaça García Lorca i a l’IEM Can Serra.
A la tarda, a les 18h es va celebrar Diada Castellera amb els Capgrossos de Mataró, els Castellers de Barcelona, els Xics de Granollers i els Castellers de Sabadell.
Durant tota la Festa Major, un altre element que no ha faltat és l’humor, amb els monòlegs de Jona i Miguel Àngel Marín i l'espectacle "Sin Ojana".
També han destacat les activitats infantils i familiars com els espectacles "Frikis", "Freestyle Fotogràfic", "Gaspatxo de Cançons" o "DJ Refrescos"; i un any més, l'exitós AiguaFest, que va ajudar dilluns al matí als infants a aguantar les altes temperatures de la manera més divertida. També l’Espai Familiar, que s’ha tornat a celebrar al Parc del bosc de Can Gorgs però enguany amb una novetat, el trenet que ha connectat Can Gorgs amb el Parc de Can Serra durant tot el cap de setmana.
Dilluns a la nit, l’alcalde Xavier Garcés va anunciar la suspensió del Piromusical que tradicionalment posa el punt final a la celebració, degut a l’incendi que estava tenint lloc aquella mateixa nit a Sentmenat, Castellar del Vallès i Caldes de Montbui, i que encara continua actiu. Ho va anunciar a la plaça de la Vila davant del públic poc abans de la cantada d’havaneres.
Tot i la suspensió del Piromusical, la Festa Major ha fet gaudir, un any més, tota la ciutadania barberenca amb una gran participació a totes les propostes que han omplert els carrers de Barberà durant 4 dies.





