El preu del lloguer augmenta a Barberà en el primer trimestre del 2026

Informació Localbarberà del vallès

El preu del lloguer a Barberà del Vallès ha augmentat lleugerament en el primer trimestre de l'any. Concretament, ha registrat un increment de l'1,40%, és a dir, 11,83 euros mensuals, respecte al darrer trimestre de l'any 2025.

Segons aquestes dades de l'Institut Català del Sòl (Incasòl), en aquest primer període de l'any el nostre municipi va registrar un preu del lloguer mitjà de 857,36 euros al mes. Si es compara amb el mateix període de l'any passat, s'observa un creixement del 12,72%, el que en nombres absoluts són 96,76 euros mensuals més.

La mitjana d'aquest índex de l'any 2025 es va situar en els 814,97 euros, reflectint un augment continuo en els darrers anys. Però, comparat amb el primer trimestre del 2024, període en el qual es va començar a aplicar el topall a les zones pensionades com és el cas de Barberà del Vallès, el preu mitjà del lloguer s'ha mantingut tot i que amb una lleugera davallada del 0,4% (-3,59 euros).

Respecte a la comarca, el preu del lloguer a Barberà del Vallès se situa per sota de la mitja del Vallès Occidental (902,42 euros/mes). L'índex comarcal ha baixat un 2,9% respecte a l'anterior trimestre, però ha augmentat un 5,2% des de l'inici d'aplicació del topall.

En referència al nombre de contractes, Barberà en va registrar un total de 58 aquest primer trimestre de l'any. Una xifra 2 contractes inferior a la del 4t trimestre del 2025, però, en canvi, es van signar 26 menys si es compara amb els tres primers mesos del mateix 2025.

Si comparem el nostre municipi amb les poblacions veïnes, segons el preu mitjà del lloguer, Barberà se situaria com a la tercera ciutat amb un índex més elevat, per darrere de Cerdanyola (906,38 euros/mes) i Sabadell (869,25 euros/mes). Per darrere quedarien Ripollet (751,38 euros/mes), Santa Perpètua de Mogoda (745,37 euros/mes), Montcada i Reixac (662,83 euros/mes) i tancaria Badia del Vallès amb 517,80 euros mensuals.

Notícies relacionades