L'Associació d'Amics de l'Orgue organitza concerts a l'Església de Santa Maria

Des de l’any 2004, Barberà compta amb un orgue de fabricació suïssa, per la companyia Späth Orgelbau, a l’Església de Santa Maria. La construcció i el manteniment d’aquest orgue depenen exclusivament de l’Associació d’Amics de l’Orgue de Barberà, una associació que es va constituir per diferents persones a les que els hi agrada el so d’aquest instrument barroc. La Maribel Girbau, presidenta de l’Associació i la Cristina Bergués, la seva tresorera, ens han explicat les seves funcions al “Bon dia, Barberà!”.
Ens han explicat com els donatius que fa la gent quan acudeix als diferents concerts que es fan a l’Església Santa Maria, i les quotes dels afiliats a aquesta associació serveixen per mantenir aquest instrument. L’Associació també realitza visites guiades tant per a nens com per a gent gran perquè coneguin l’orgue, en grups de fins a 10 persones.
Al llarg d’aquest any, es faran diferents concerts, el proper serà el 14 de març a l’Església de Santa Maria. Es farà a les 12 del migdia amb l’Escola de Música com a convidada.





