L’atur a Barberà torna a baixar després de tres mesos d'ascens

Informació Local

Barberà del Vallès ha registrat un descens en el seu índex d'atur aquest passat mes d'abril. El nombre de persones aturades ha disminuït en 32, arribant a un total de 1.470, és a dir, una taxa del 9,03%. Aquesta és la xifra més baixa d'atur a la nostra ciutat des de principi d'any, tot i que la variació entre mesos no és massa significativa (gener, 1.476; febrer, 1.478 i març, 1.502).

En l'àmbit interanual també es compta amb un nombre de persones aturades més baix que el registrat l'abril del 2023, amb una diferència, però, de sis persones.

A més destaca, tal com manifestava l'alcalde de Barberà del Vallès, Xavier Garcés, que gran part de les persones que es troben sense feina actualment al nostre municipi pertanyen al col·lectiu d'atur de llarga durada concretament "700 persones d'aquestes 1.500 fa més d'un any que estan en situació d'atur i més de 400 ja porten dos anys".

En el primer trimestre del 2024 Barberà ha comptat amb 18.955 persones assalariades, 2.220 autònomes i 1.275 empreses. Respecte a les persones assalariades s'ha registrat un descens de l'-1,4% respecte al darrer trimestre del 2023. També s'ha produït una disminució de l'-1,6% respecte a les persones autònomes i d'un -0,2% en el nombre d'empreses.

En l'àmbit comarcal, l'abril va finalitzar amb 44.098 persones aturades al Vallès Occidental, 1.072 menys que al mes de març. El descens, habitual durant els mesos d'abril, ha estat d'un -2,4%, més accentuat que el de l'any passat, quan va ser d'un -1,9%. Interanualment, la desocupació és un -1,4% inferior, el que representa 604 persones aturades menys que l'abril de 2023.

I pel que fa a la província de Barcelona, s'han registrat un total de 250.666 persones demandants d'ocupació considerades desocupades inscrites al Servei Públic d'Ocupació a la província de Barcelona. Aquesta dada suposa un descens del -2% respecte al març i d'un -0,1% en relació amb el mateix mes de l'any passat.

Notícies relacionades