Resultats esportius: 10 i 11 de gener

Doble derrota del Voleibol Barberà a la 1ª Nacional masculina; l’equip femení del volei afronta una última jornada de 1ª Catalana cabdal per les aspiracions d’ascens.
Cara i creu pel Barberà CF que el deixa tan a prop del descens com de la promoció d’ascens de 2ª Catalana; La Romànica encadena quatre jornades sense guanyar i amb un altre partit suspès.
Ratxa positiva de l’Handbol Barberà que li obra les portes de la permanència a la Lliga Catalana Or.
Dos partits ajustats amb resultat divers deixen al Baricentro Barberà en la lluita per la segona posició de la Copa Catalunya.
La Unió Esportiva Hoquei Barberà fa els deures abans del decisiu duel contra el màxim rival pel liderat de la 1ª Catalana.
S’inicia una renovada Lliga Nacional femenina de futbol americà amb Barberà Rookies jugant a l’exili de Granollers per les obres de Can Llobet.
VOLEIBOL
1ª NACIONAL MASC GRUP B
CV BARBERÀ ‘A’ 0 - Zaragoza 3 (27-29/22-25/18-25)
CV BARBERÀ ‘A’ 0 - L’Hospitalet 3 (19-25/16-25/20-25)
Doble derrota amb signe ben diferenciat en la sortida i en l’entrada d’any.
Abans del descans nadalenc el Voleibol Barberà rebia al cuer del grup, un Zaragoza que només havia sumat tres punts en tota la temporada, cap d’ells fora de casa. Doncs en la seva visita a l’Elisa Badia es va endur els tres punts en joc davant un Barberà fora de to i molt desencertat. Amb el partit contra els aragonesos es tancava la primera volta amb un Barberà irregular però solvent ocupant la sisena posició sumant quinze punts amb cinc victòries i sis derrotes.
En el retorn a la competició després de l’aturada el partit era radicalment diferent. La segona volta s’iniciava rebent al líder, L’Hospitalet, que de manera lògica i contundent es va endur la victòria amb tres ràpids parcials sense donar cap opció a un Barberà que té altres objectius.
1ª CATALANA FEM GRUP A
CV BARBERÀ ‘A’ 3 - Sant Esteve 2 (25-22/12-25/25-20/17-25/15-13)
Ametlla 1 - CV BARBERÀ ‘A’ 3 (19-25/25-23/19-25/19-25)
Doble victòria per certificar la condició d’aspirant a tot i clarificar quins seran els quatre equips que lluitaran pel títol i les opcions de poder pujar a 1ª Nacional.
El partit previ a les vacances va servir per deixar ja quasi sense opcions d’entrar a la lligueta ‘bona’ al Sant Esteve. El de després de les vacances era quasi un tràmit perquè es jugava contra l’últim classificat del grup i no hi havia res important en joc.
On sí hi haurà coses importants a decidir serà en el darrer partit de la primera fase. A l’Elisa Badia el Barberà rebrà al Sant Cugat, líder destacat, i amb qui els punts directes s’arrosseguen per la segona fase.
FUTBOL
2ª CATALANA GRUP 4
BARBERÀ CF ‘A’ 2 - Sabadellenca 1
Sant Quirze 1 - BARBERÀ CF ‘A’ 0
Cara i creu en el canvi d’any per un Barberà Club de Futbol que manté la bona dinàmica i surt del descens.
En la darrera jornada del 2025 hi havia un exigent compromís contra un equip de la part alta. La Sabadellenca visitava el Serra i Pujol i se’n va anar sense punts gràcies a un Barberà enratxat que, llavors, encadenava la tercera victòria seguida i la cinquena jornada seguida sense perdre fet que li permetia, per primera vegada en tota la temporada, sortir de les places de descens.
En la primera jornada del 2026 els ‘vermells’ visitaven Sant Quirze en un duel vallesà per orientar-se cap a cotes més altes. Un matiner gol del Sant Quirze va acabar sent suficient per no deixar puntuar a un Barberà que malgrat aquest entrebanc se situa en una còmoda novena posició quasi tan a prop del descens com de la promoció d’ascens.
3ª CATALANA GRUP 7
LA ROMÀNICA CF 3 AEFB PALAU 3 (suspès)
Llorençà 2 - LA ROMÀNICA 1
Mal moment de La Romànica que encadena quatre partits sense guanyar, o cinc si afegim el partit suspès als darrers minuts i que encara està pendent de resolució definitiva del Comitè de Competició.
Abans de l’aturada el partit contra l’AE Palau va embogir en els darrers minuts i a la concatenació de gols d’uns i altres es van afegir una sèrie de targetes grogues i vermelles que van acabar amb la suspensió del partit pocs instants abans del final amb empat a 3 en el marcador.
El retorn a la competició va acabar amb derrota a Sant Llorenç Savall en un partit sense gols a la primera part i que es va decidir als darrers minuts després que La Romànica empatés de penal.
El seguit de jornades sense guanyar ha fet perdre el liderat del grup a La Romànica que, això sí, es manté en la segona posició a cinc punts del primer classificat.
HANDBOL
LLIGA CATALANA OR GRUP B
BM BARBERÀ ‘A’ 32 - Bordils ‘B’ 28
BM BARBERÀ ‘A’ 35 - Vilamajor 33
Bon final d’any i millor inici d’any. L’Handbol Barberà ha encadenat tres victòries consecutives, a quina més important, i s’obre les portes a lluitar per entrar en la lligueta ‘bona’ que permet evitar la permanència i tenir una segona part de la temporada molt tranquil·la.
En el darrer partit de l’any es rebia a un equip de la part alta de la classificació, el Bordils ‘B’, però envalentonat pel triomf de la setmana anterior davant un rival directe el Barberà va saber controlar bé el partit i es van aguantar les diferències favorables durant tota la segona part del partit fins assegurar el triomf.
Molt més transcendent era el primer partit de l’any nou. Es rebia al cuer, el Vilamajor, a qui era imprescindible guanyar per continuar amb l’escalada classificatòria. Amb una primera meitat amb moltes alternatives i amb parcials molt amplis per uns i altres el partit semblava molt favorable als visitants al descans (15-219. Però l’Handbol Barberà no es va rendir i poc a poc va anar retallant distàncies fins arribar als darrers deu minuts ja amb avantatges per remuntar un partit crucial, sumar la tercera victòria seguida, i obrir les portes de l’esperança pels últims tres partits de la primera fase: els dos propers vitals contra rivals directíssims.
BÀSQUET
COPA CATALUNYA MASC GRUP 1
Argentona 80 - BARICENTRO BARBERÀ 81
BARICENTRO BARBERÀ 55 - Sant Adrià 59
Dos partits de signe molt semblant però amb resultat diferent. Per acabar l’any es visitava a un equip que està més implicat, de moment, en la lluita per la permanència. En un duel ajustat i amb escasses diferències el Baricentro va capgirar el marcador als darrers instants per sumar la que era la vuitena victòria de la temporada.
I no va poder ampliar la seva estadística de victòries en perdre a Can Serra en la reanudació de la competició. En aquest cas davant el Sant Adrià de nou un partit ajustat, sobretot a partir del descans, que va donar opcions als dos equips de lluitar per la victòria. Un parcial de 3-7 als darrers instants va decantar la balança pels visitants i deixaven als barberencs sense la opció de col·locarse segons en solitari a una victòria del líder.
2ª TERRITORIAL FEM GRUP 6
UE BARBERÀ 58 - Nou Barris 53
Abrera 54 - UE BARBERÀ 65
Fent bons els pronòstics i mantenint la bona dinàmica general de tota la temporada l’equip femení de la Unió Esportiva Barberà de bàsquet continua sumant victòries.
En les dues jornades del canvi d’any no s’ha deixat sorprendre en dos partits molt semblants en el seu desenvolupament: clar domini als primers minuts i control en la resta del partit. Així es continua en la lluita pel liderat del grup i a punt d’acabar-se la primera volta la Unió comparteix la primera posició amb només una derrota en les dotze jornades disputades fins al moment.
HOQUEI PATINS
1ª CATALANA MASC GRUP B
UEH BARBERÀ 7 - Igualada 1
UEH BARBERÀ 4 - Calafell 1
Sense complicar-se la vida la Unió Esportiva Hoquei Barberà arriba on volia al partit més desitjat: líder just abans de rebre al gran rival, el Capellades. Tots dos equips estan empatats al capdavant de la classificació però una mínima diferència en el goal average general a favor dels barberencs els permet arribar al gran duel en la primera posició. Serà, sense dubte, la gran pedra de foc per determinar quins dels dos equips està més capacitat per optar a l’ascens directe a la Nacional Catalana.
Això sí, sigui quin sigui el resultat d’aquest esperat enfrontament quedarà tota una segona volta, més un partit més, per aclarir el futur d’uns i uns altres. Però el cop moral, en cas de victòria de qualsevol dels dos, serà important.
2ª CATALANA FEM GRUP B
UEH BARBERÀ 7 - Sabadell 0
Vilafranca 4 - UEH BARBERÀ 3
L’equip femení de la Unió Esportiva Hoquei Barberà va acabar l’any ampliant la ratxa positiva amb una altra victòria sumant quatre victòries i dos empats en les últimes sis jornades del 2025.
No va poder ampliar la ratxa en el primer partit del nou any en perdre per la mínima davant un rival que estava, i continua, per sota a la classificació.
No obstant la bona ratxa prèvia va situar l’equip en una destacable setena posició amb uns meritoris disset punts en dotze jornades.
FUTBOL SALA
3ª CATALANA GRUP 7
Castellnou 1 - PB BARBERÀ 4
PB BARBERÀ 4 - OAR Gràcia ‘B’ 2
Continua la temporada excel·lent de la Penya Barça Barberà que recupera el liderat del seu grup gràcies a la doble victòria en el canvi d’any. A més es manté com a únic equip invicte amb vuit victòries i dos empats en les deu primeres jornades de lliga.
En els dos darrers partits disputats guió pràcticament idèntic: mínim avantatge inicial dels barberencs i sentència als últims minuts després de molts minuts de tempteig amb els rivals.
Queden dues jornades per acabar la primera volta amb un dels partits contra un altre dels aspirants al liderat.
FUTBOL AMERICÀ
LLIGA NACIONAL FEM GRUP ÚNIC
BARBERÀ ROOKIES 40 - Barcelona Búfals 0
Arrenca una nova temporada pel futbol americà femení i ho fa amb moltes novetats a la seva Lliga Nacional.
Un dels dos equips dominadors i guanyador de les tres últimes edicions, Black Demons de Las Rozas, no prendrà part de la competició. Això fa que la principal competició estatal quedi reduïda a només set equips i el format passi a ser d’un grup únic a una única volta amb sis jornades de calendari. Els quatre primers classificats jugaran les semifinals i els guanyadors de les mateixes es disputaran el títol.
Barberà Rookies passa a ser ara el gran referent i clar aspirant a un títol que no guanya des del 2022 abans del domini madrileny dels darrers anys. Però l’intent de sumar una nova Lliga nacional ho haurà de fer des de l’exili. Les obres de remodelació de l’estadi Can Llobet de la nostra ciutat ha obligat a Rookies a buscar camps alternatius per entrenar i jugar. De moment la primera jornada de la Lliga es va jugar a Granollers.
En el debut les barberenques van mostrar-se molt superiors a Búfals de Barcelona dominant ja al descans per un contundent 26-0 i arrodonint la primera victòria fins al 40-0 definitiu.
Hurricanes Saragossa, Firebats València, Osas Rivas de Madrid, Pioners L’Hospitalet i Cenes de la Vega (petita població a tocar de Granada) Valkirias són els altres cinc equips inscrits i participants en la renovada Lliga Nacional femenina de futbol americà 2026.





