Horari ininterromput a la restauració

A partir de dilluns 8 de març els bars i restaurants podran obrir de manera ininterrompuda entre les 7.30 del matí i les 5 de la tarda (fins ara l'horari d'obertura era entre 7.30 i 10.30h i entre 13h i 16.30h). Per les nits, l'opció de menjar per recollir o servei a domicili es manté sense canvis.
Respecte a l'aforament de bars i restaurants aquest continua igual: es permet un 30% d'ocupació a l'interior i a l'exterior no hi ha màxim, però les taules han de respectar la distància de seguretat i no poden haver-hi més de 4 persones o només una bombolla de convivència. I de moment, la restauració dels centres comercials continuarà tancada.
Aquesta és una de les mesures més destacades que el govern de la Generalitat ha anunciat aquest dijous.
Pel que fa al confinament, toc de queda i comerç segueix sense canvis. És a dir, continua el confinament comarcal, el toc de queda segueix vigent entre les 10 de la nit i 6 del matí i el cap de setmana no poden obrir els comerços que no siguin considerats essencials. De dilluns a divendres poden obrir tots els comerços, els centres comercials i els de més de 400 metres quadrats amb l'aforament màxim del 30%.
Però, hi ha novetats i d'altres mesures que s'aplicaran també durant 7 dies des del dilluns 8 de març:
- Les reunions socials ja no es limiten a dos grups bombolla, però no podran superar les 6 persones.
- Es recuperen de manera gradual les classes presencials a la universitat amb un 30% d'aforament i del lleure i de les extraescolars a l'ESO, FP i Batxillerat.
- Es reprenen les lligues federades de persones majors de 16 anys. A més, es reobren els vestidors de gimnasos i d'instal·lacions esportives.
- En museus, sales d'exposicions, biblioteques o espais culturals es permeten els actes amb públic amb un màxim del 50% d'aforament.
- Es tornen a posar en marxa les activitats per a majors de 60 anys als centres cívics, amb un màxim de 6 persones i a l'aire lliure. A més, es permeten més de dues bombolles en les reunions de sis.
Totes les mesures estaran en vigor fins al 15 de març.
