Un any per aconseguir més de 70.000 € per operar al Dylan

Informació local

El Dylan va néixer el 27 de desembre del 2012 amb una malaltia minoritària anomenada 'síndrome de Sotos' que es caracteritza per un creixement desmesurat, la macrocefàlia, dificultats en l'aprenentatge o anomalies cardíaques, entre d'altres. Però d'entre totes les problemàtiques que afecten el Dylan destaca, sobretot, una escoliosi molt greu que provoca una curvatura molt gran de la seva esquena. Actualment, aquesta curvatura està a 90 graus, però abans de la primera operació - que va tenir lloc l'any 2018 - arribava als 130. La Vanessa Sánchez, mare del Dylan i creadora de l'associació Todos Somos Dylan, ens ha explicat avui al programa 'Bon dia, Barberà!' la història de lluita i superació del seu fill i de la seva família des que van descobrir que alguna cosa no anava bé.

El Dylan, amb només 10 anys, ha viscut ja dues operacions que han tingut un cost total de 107.000 €. Per això, la Vanessa i la seva família, acompanyada de diferents associacions i entitats, fan tot el possible per aconseguir recaptar diners: botifarrades, paelles populars, recollida de taps de plàstic, open de petanca, tornejos de futbol, venda de productes a la seva botiga (situada al carrer Magí Colet número 113) i col·laboracions de tota mena.

Ara, la Vanessa ja té la vista posada en el calendari de l'any vinent: serà la tercera operació del seu fill. Una operació per la qual necessiten més de 70.000 € i que tampoc saben si serà la definitiva o no. "La meva vida és recaptar diners, però no puc estar sempre així" ha reconegut la Vanessa, que ha aprofitat per explicar que tot aquest procés no l'han pogut fer per la via pública perquè un comitè d'experts va considerar que "el Dylan no era apte per operar-se amb la tècnica que la Sanitat Pública ofereix a Espanya". Una tècnica que, segons la Vanessa, no s'adapta a les diferents problemàtiques dels pacients.

A més, la mare del Dylan considera que "la investigació d'aquesta malaltia és molt lenta" i que amb totes les malalties minoritàries que existeixen "els diners no s'inverteixen on són necessaris".

Hem de tenir en compte que les ajudes que la família del Dylan rep per part de la Seguretat Social són molt baixes. Amb 10 anys, ell és totalment dependent i ha d'estar acompanyat les 24 hores d'algú. També necessita ortopèdies, teràpia, visites freqüents a l'hospital... Això, sí, la Vanessa està molt agraïda amb totes les entitats, associacions i persones que els mostren tant de suport, destaca especialment el cas de Barberà que és una ciutat "molt solidària" amb en Dylan.

A continuació, podeu escoltar l'entrevista que va tenir lloc al programa 'Bon dia, Barberà!' amb la Vanessa Sánchez, mare del Dylan. 

Notícies relacionades